Mycket på en gång.

Sötaste C ringde idag. Verkar som att hon kommer hem betyligt tidigare än vad jag trodde, känner mig som en så dålig vän som inte varit och hälsat på henne när hon nu bott utomlands i en evighet. Har bara inte blivit av, har inte haft ledigt från jobbet osv. Men egentligen är det bara dåliga ursäkter! För jag borde verkligen ha varit åkt till henne, oavsett. Känns roligt att nu iallafall äntligen få träffa henne igen. Önskar att jag kunde lägga in en bild på henne här, men det skulle vara att avslöja lite för mycket om mig själv tror jag.

Idag har jag varit till sjukhuset för hälsokonroll mm, allt såg bra ut, men jag borde ta det lite lugnare på jobbet och verkligen försöka att släppa det när jag går hem. Vet att det tidigare har varit ett problem för mig, men nu efter att omorganiseringen och systembytet börjar sätta sig och vi börjar komma in i rutiner så känns det bättre. Måste erkänna att jag flera gånger kommit hem och bara velat gå och lägga mig och bara glömma att jag klev upp den dagen. Känner att min man har fått stå ut med en hel del under denna jobbiga period och jag är glad att han har funnits vid min sida trots att jag ibland varit en dålig fru.
Tog även bort ett födelsemärke som har irriterat mig ett tag. Så nu när bedövningen släppt känns det inte allt för skönt. Måste erkänna att jag är otroligt rädd för sjukhus och främst för nålar, så det är ett under att jag inte grät som ett barn när de skar i min rygg. Men jag tröstade mig med att köpa glass och ta med till sjuka F efteråt. Fick även reda på att hon eventuellt-kanske-bara lite "träffat" någon. I början var hon ovillig att avslöja någon om honom men efter ett tag fick jag namnet och lite senare även en bild på honom. Spännande!

Ibland när jag ser människor kyssas på film så pirrar det till av längtan i mig, efter min man och efter att få kyssa honom. Låter kanske töntigt men... Jag tröttnar aldrig! Och jag slutar aldrig att att längta efter honom. Kanske är det konstigt att fortfarande vara "upp-över-öronen" förälskad, men som det är nu så växer vår kärlek bara mer och mer.

Förresten har kikat lite på Top Model på kanal 5 nu en stund och måste säga att den där Bianca är en riktig b*tch. Hoppas verkligen att hon åker ut. I valiga fall brukar jag inte titta på det men måste erkänna att det är ganska roligt att se hur hemskt vissa kan bete sig.

Men nu ska jag gå och vila lite, då jag mår lite illa. Håller tummarna för att jag inte fått magsjuka som flera andra på jobbet. Längtar efter min make som jag för kvällen slängt ut då han hellre ville se på fotboll än "Men in trees", men nu vill jag att han kommer hem så att han kan ta hand om mig.

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0