F, välkomna mig i klubben

Jag som alltid har varit glad och nöjd med jobbet, inte har det alltid varit det roligaste man kan göra men jag har ändå alltid trivts. Fram tills nu ska jag säga. Efter att ha tillbringat år med att jobba obekväma arbetstider, helger och kvällar så är jag otroligt nöjd med att äntligen hitta ett jobb med normala arbetstider. Men hur länge varar det? Inte länge till fick vi reda på nyss.

Kaos är ordet som beskriver det bäst.

Överkörd känner man sig, man får inte vara med och vara delaktig i några beslut och detta företag är inte rädd om sina anställda. Ett av de största företagen i världen också har man inte kommit längre än så här? Jag och mina kollegor är mycket besvikna. Måste erkänna att det är många med mig som nu sitter och kikar på nytt jobb.

Men ni som känner mig vet att jag ändå alltid försöker vara posetiv, så varför gräva ner sig? Gör det bästa av situationen trots att det känns hopplöst ibland. Jag ska kämpa på, men tro inte att jag håller tyst när det kommer till löneförhandlingen. Jag gör mer jobb, jag ställer alltid upp om det behövs extrapersonal, jag har kompetensutvecklat mig om och om igen. Nu ska det banne mig synas på lönebeskedet!

Kommentarer
Postat av: F

Vet inte riktigt om det känns ok att välkommna dig till den klubben =/ Det är en stressande, jobbig och psykisk påfrestande klubb det där. Hoppas verkligen att det kan komma att bli till det bättre! Puss mitt hjärta

2008-02-05 @ 18:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0