Kaos

När vi slog ihop avdelningarna på jobbet och skulle fördela ut arbetsuppgifterna jämt så har kaos har utbrutit. Det finns ingen logik, ingen struktur och ingen rationell lösning på något. Ska på utbildning imorgon och ett par dagar till denna vecka så efter det kanske det klarnar.

Helgens bandy gick bra. Men jag stannade hemma även denna gång för att utnyttja min alla-hjärtans-dags present. Tänkte kanske vara duktig hemmafru också, men de planerna la jag på is och la mig i badet istället. :)Denna vecka som gått har Bandyspelaren varit den som skött det mesta markarbetet och jag känner mig verkligen bortskämd och otroligt lat på samma gång, så denna vecka ska det bli ändring på det. Fast idag försvinner jag bort på uppdrag så idag blir det han som får laga mat iallafall. Men från och med imorgon så ska jag verklige försöka. Det är så konstigt, varför känner jag mig automatiskt som världen sämsta fru så fort jag sätter mig ner i soffan och tar det lugnt? Och varför tar inte de skuldkänslorna överhand och ser till att jag tar tag i saker och ting? Dålig självdiciplin? Ja, verkligen! Det är samma sak med träningen. Jag känner att jag vill och att jag borde, men när jag väl sätter igång så dröjer det inte många gånger innan jag har annat för mig av olika anledningar. Men nu har jag iallafall köpt mig en fin anteckningsbok där jag ska skriva upp allt jag äter och hur mycket jag tränar. Så nu ska jag verkligen ta tag i detta! Från och med idag egentligen, men träningen ska jag börja med i början av mars.
Redan nu ska jag ringa och boka gymtid/gymkort/konsluation.

Men lite bandy var jag på i helgen, vi gjorde en dagsutflykt till en stad några mil bort. Jag ensam hejade på det gästande laget och tyvärr förlorade de. Men lika glad var jag egentligen för det för då fick vi åka hem :)

Bandyspelaren har en lite rolig sak på gång, jag har lovat att inte avslöja något, men jag håller mina tummar iallafall. Jag har ioförsig också en lite rolig sak på gång, men inget som jag kan avslöja för er ännu. Blev inte riktigt som jag trodde att jag hade tänkt mig men lika spännande för det.

Kommentarer
Postat av: F

Bebis, bebis, bebis! ;) Man är ju inte dum!

Har dessutom en känsla av träning i mars kommer inkludera mig i ett tvång? =P
Puss

2008-02-18 @ 17:37:55
Postat av: Bandyfru

Nej F, ingen bäbis är på gång. Jag drack vin med L i helgen.
Självklart kommer träning att inkludera dig, kl 6:00 kommer jag att dra upp dig för att springa på löpband och gå i trappmaskiner :)

2008-02-19 @ 10:53:17
URL: http://bandyfru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0