Spännande tabelltopp.

Vinst i lördags för och tabelltoppen börjar onekligen att se väldigt spännande ut.

I lördags så tillbringade jag dagen med att åka slalom/snowboard medan Bandyspelaren hade match. Kändes verkligen att det var över 2 år sedan man åkte sist, men klarade mig från träningsverken som tur var, lite seg i benen men inget mer. Vi blev lite sena i backen och eftersom att jag skulle på tjejfest på kvällen så var jag tvungen att hitta något att ha på mig. Stressar in på närmaste butik en kvart innan de stänger i full snowboardutrustning, tillochmed snowboardskorna hade jag på mig :) Roffade åt mig klänningen som hängde närmast och en kofta til den, av med jacka och 3 lager tröjor, trängde sedan på mig klänningen och sa till spegeln att det fick duga. Framme i kassan började ångra mig, "Är den inte lite väl urringad ändå?" . Hämtade en stor scarf som kanske inte riktigt gick i samma stil som klänningen, men den fick duga. Kom hem och tappade upp ett varmt (läs hett) bad, kröp ner och höll på att somna. Klänningen passade, kanske var den lite väl urringad, men med kofta och scarf så funkade det. Begav mig sen hem till A för en otroligt trevlig kväll med flera nya bekantskaper. Klockan hann bli ganska mycket innan vi tog oss ner på stan för utgång på en av krogarna, tyvärr var det kö och trots att vi hoppade in långt fram så var det trångt och jag klarar verkligen inte av att trängas. Tycker att vi Bandyfruar borde ha förtursrätt i alla köer och det skulle då främst gälla när man ska handla någonstans :) Hatar att köa!
Kvällen avslutades hos goda vänner, en annan bandyspelare och hans "fru", med god mat från närmaste pizzeria trodde jag. Men Bandyspelaren och jag skulle dela och självklart så beställer han något som jag absolut inte kan äta. Typiskt!
Söndag sov vi till 09:25 vilket är ovanligt länge för att vara mig. Promenerade till ICA för att handla lite frukost/brunch/lunch/middag. När vi kom hem sen så fick jag fruktansvärt ont i magen, låg hela eftermiddagen/kvällen och snyftade med en vetekudde på magen. Värmde om den säkert 7-8 gånger. Tidigare på dagen köpte jag även boken "Bekantas bekanta" av Mats Strandberg och hann läsa ut den till på kvällen, behöver jag då lägga till att jag läser otroligt fort. Det är en sak som jag irriterar mig på när det gäller mig själv, att jag läser alldeles för fort, köper jag böcker så är de med största sannolikhet utlästa senast dagen efter.
Bandyspelaren åkte på träning och jag passade på att försöka sova lite, men det är svårt när magen hugger till med jämna mellanrum. Sen ringde F och vi pratade ett tag, vilket påminner mig om att jag och P måste ta tag i vårt mission snart :)

Det var vad som hänt för mig i helgen. Vad har ni gjort?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0